onsdag 21 september 2011

Vimpel

 Hej vänner.


Idag har jag gjort en vimpel att ha över sonens säng. Idén hämtade jag ur en gammal jultidning.
Jag skar ut 7 st trianglar i olivgrön cardstock och varvade två mönstrade papper på dessa. Varje triangel fick en bokstav ur cuttlebugen. Bokstäverna är satta med distanskudde och penslade med Glimmer glam för extra effekt Snöret löper genom öljettförstärkta hål.
Viktigt!!: Om du gör en sådanhär vimpel hemma så försäkra dig om att den sitter ordentligt fast ovanför sängen. Alla små detaljer utgör en kvävningsrisk om barnet får tag i vimpeln.


Dominic

Bokstäverna är målade med Glimmer glam

Jag har gjort mina tumavtryck lite här och där med brun stämpeldyna.


Fäst ordentligt!



Papper:
Prima  - Romantique collection "Orchard" + "Gazette", Olivgrön cardstock

Dekorationer:
Prima - blommor "Coventry rose pixie glen", blommor "Avon rose romantique", blommor 552558 Essentials.
Tattered Angels:  Glimmer glam "Chandelier".
Div. spets, brads och glitterlim, öljetter.

Alfabet:
Sizzix - Tim Holtz 656623 Vintage Marketplace

Hälsningar från ett regnigt Stockholm!
Ingrid Larsdotter

3 kommentarer:

Chelsey sa...

love all of the details!

Karro sa...

Jättesnygg! Snor din idé! :)

Scraphönan sa...

Skit snyggt! En sån ska jag nog göra med :-)