onsdag 28 september 2011

Baby Mine

Jag älskar dessa papper Baby Mine från Fancy Pants! De har så söta mönster och är så finstämda i färgerna. Här har jag använt det spillpapper som blev över när jag hade gjort minialbumet jag visade i går. Spillbitarna har jag använt både under kortet och till vimplarna.


Molnen har jag klippt ut på fri hand i vit cardstock och på symaskinen har jag sytt en dekorativ söm runt om. Jag satte fast dem med 3D-kuddar för att få lite extra effekt.


Vimplarna är stansade med Pennant Die från Cherry Lynn Design. Jag gjorde hål i vimplarna med en grövre nål och trädde igenom ett brunt band.




Jag har använt följande material:

Vit cardstock
Mönstrat papper: Fancy Pants Baby Mine 
Band: Organdy Chocolate #CI70614
Bokstäver: Stickers Fancy Pants Baby Mine
Dies: Cherry Lynn Design; Pennant Die

Senare i veckan ska jag visa ett kort och ett par små altrade skor gjorda av samma papper...

Välkomna tillbaka!

// Hegu♥

Inga kommentarer: