torsdag 29 september 2011

Presentask med vackra Prima...

Ett väldigt enkelt sätt att skapa en fin presentask är att altra en färdig kartong! Jag sparar ofta förpackningar av olika slag och nu var det en liten enkel kartong från en klädaffär som jag plockade fram och dekorerade. Jag har använt ett av Primas vackra papper från kollektionen Romantique.

Jag målade alla kanter på kartongen vita med gesso och sprayade sedan med guldfärgad Glimmer Mist. Av mitt mönstrade papper skar jag ut bitar till alla fyra sidor och till locket och på dem målade jag med pyttelite gesso och stämplade lite svagt med en av Primas stämplar. Jag sydde sedan en söm runt alla fem pappersbitar och inkade kanterna.

Jag har använt en tag från Pink Paislees Mistables och den färgade jag med guldfärgad Glimmer Mist och grön Glimmer Glam. Jag inkade också kanterna och sedan sydde jag fast tagen på pappret innan jag fäste det på kartongen med hjälp av lim.

Jag limmade fast de underbart vackra blommorna, klistrade dit mitt "grattis" och några små "crystals" och limmade till sist spetsen längs den övre kanten av kartongen.






Material:
Mönstrat papper - Prima Romantique Collection "Hedgerow" #843458
Alfabetsklistermärken - Prima #550165
Stämpel - Prima #550929
Blommor - Prima Coventry Rose Romantique #553302, Prima Avon Rose Alla Prima #552459
Bling - Prima Say it in crystals #551452
Tag - Pink Paislee Mistables Journal Tags #00512
Gesso - Delta Artist Gesso
Glimmer Mist och Glimmer Glam - Tattered Angels
Spets - #529437

Med denna enkla och romantiska ask önskar jag er alla en bra torsdag!
AnnaB

Inga kommentarer: