måndag 5 september 2011

Prima Bokskåp

Från denna vecka blir det uppdateringar i schemat för DT-teamet. Det kommer att presenteras 4 inlägg. Så framöver kommer ni att se mina inlägg på måndagar jämna veckor! Trevlig läsning!

I numret av den nya tidningen Inzpira hade de gjort ett bokskåp av metoden bokkort som är så populära. Jag blev helt betagen av bokskåpet och bestämde mig för att prova att göra ett själv. Det var pilligt, roligt och blev en uppskattad present!

Primas nya serie "Romantique collection" passade mycket bra till det här projektet tillsammans med brun cardstock.


Små berlocker på dörrknopparna.



Bokskåpet öppnat. Söta klippdockor med kläder i varsin garderob på sidorna. Klippdockorna hittade jag på nätet och de funkade bra att skriva ut. Jag valde att skriva ut dem först och gjorde skåpet sedan så att jag kunde anpassa storleken. Blommorna är från prima och jag har arrangerat dem i en bukett. Vasen är en ljushållare. Bordet har jag vikt till som en kub och lagt en lite duk på.



Klockorna hörde till klippdockorna precis som tjejernas tillbehör. Hyllan har jag själv vikt till.


Jag satte tandpetare på baksidan av dockorna och lät en bit sticka ner under fötterna. Då kunde jag sticka ner dem i golvet men samtidigt kan man ta loss dem och leka! :) Tavlan i bakgrunden kom från papperet "Ha Penny".


Jag gjorde även ett litet mini mini album med små bilder som blev över från klippdockorna.

Material:
Papper: Prima Romatique Collection "Ha Penny" #843463, Gazette #843441, Estella #843434 & Hedgerow #843458 samt brun cardstock.
Bokstäver: wood alpabeth från Pink Paislee
//Karro

Inga kommentarer: