torsdag 8 april 2010

Vintagekvinnor

Hejsan!

Jag har fått äran att gästdesigna ett tag hos Engströms,
och jag kommer att lägga upp mina alster på torsdagar.
Jag har fått hem riktigt snygga och häftiga papper,
dekorationer och stämpelmotiv att jobba med.

Först ut är ett s.k "portkort".
Runt cirkeln har jag använt glossy glaze för att få lite
glansig ram runt motivet. Även ögonen på tjejen,
och rosetten i hennes hår har fått lite glaze på sig.
Jag har smutsat ner kanterna med chalk, och rivit
alla kanter med edge scrapern, går även bra med sax.
Underbara blommor i gråbrunt och vitt, som jag har satt
i flera lager.
Jag har stuckit in en nål i bandet, bakom bilden. Hur den
sitter fast kan ni se på ett foto längre ner. Texten är
stickers. Väldigt användbara eftersom de är så små.
När man öppnar kortet ser det ut så här.
Jag har använt fler kvinnor på insidan av kortet, och även
här har jag haft glaze på lite detaljer som hattband/blomma.
Jag har stämplat lite rankor runt bilden, och små blommor
uppe i kanten, som jag har haft en glaze-prick i mitten på.
Jag har skrynklat lite papper och rivit ett annat, och chalkat
innan jag limmade det under bilden.

Mellan bokstäverna i KRAM kan ni se nålen.

Nålen blir instucken i kanten på insidan av kortet när
man har stängt det.


Jag har prickat med glaze i hålen som blivit av stansen.
Runt den vita ytan med streck har jag haft glitterlim.
Papper:
Glitz
Material:
Stickers från Glitz, nål, band.
Stämpelmotiv:
Vintage Ladies clearstamps


Kram Milo Lilja, gäst-DT
Engströms Artstudio AB

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt!