onsdag 14 april 2010

God Onsdag Morgon / Presentation av Katarina och Gunnel

Resan Dit


Papper: Quick Quotes HH500 Happy Helen & KH200 Khaki
Dekortaiona: Brunt Web band, Prima blommor
532536 Sprites coral, Prima bling
Stämpel: Hot Of the Press
HOTP 1001 Swirls



Tänk vad tiden går fort! Det är 3 månader sedan vi var i USA och nu är vintern slut och vårens sol lyser härligt på oss om dagarna och smälter bort snön.

Våran sista dag i USA hade vi + 25 grader och strålande sol, jag kan lova att det var inte kul att komma hem till snökaos och 15 cm nysnö och -20 grader...

Men idag ser jag på bilderna och längtar tillbaka, ja inte till snökaoset utan till USA. Och det är så roligt att scrappa bilderna med papper som vi köpte in på mässan. Bilderna ovan är scrappade med papper från Quick Quotes. Deras papper kommer i serier om flera stycken så det är lätt att sätta ihop matchande sidor.

* * * * * * * * * * * * * * * * *


Men det jag saknar mest från resan är sällskapet;-) För jag kan lova er att jag har roligt med dessa två underbara personer! ( JA och med Lisa som var med på ett hörn med;-) )

Så idag tänkte jag presentera De två som ni oftast möter när ni handlar från Engströms Artstudio. Det är de som tar emot och packar era ordrar.


Katarina & Gunnel Engström (Dotter och mor)


Här är de två på våran sista dag i Anaheim, när vi äntligen fick njuta av lite sol och värme.


Jag bad Katarina & Gunnel att presentera sig själv för er:

Katarina Engström

Jag heter Katarina Engström och driver företaget Engströms Artstudio AB i Avesta. Egen företagare har jag varit sedan 1994, då med från början handgjorda porslins dockor därefter kom hobbykeramik in. Då använder man flytande keramiklera och gjuter i formar, putsar och bränner i brännugn. För 5 år sedan fick jag möjligheten att köpa min grossist verksamhet i Karlstad och jag flyttade den hit till Avesta.

Strax därefter besökte vi Papperskrafts mässa i Leksand och blev fast i scrap branschen och på den vägen är det.

Vad kan man mer säga om mig, jag är 45 år och bor tillsammans med min snart 18 åriga dotter Erika. Är särbo med Stig som alltid ställer upp och brukar vara med ute på mässor. Vi har också en hund, en Yorkshire Terrier som heter Mandy, hon är alltid med på jobbet där hon ligger i ett av skyltfönstren och skäller på alla hundar som går förbi. En annan som alltid är med är min mamma Gunnel Engström som för övrigt fyller år idag. GRATTIS!

STORT GRATTIS Gunnel!


Gunnel Engström (dagens jubilar)

Jag heter Gunnel Engström och är allt i allo på företaget. Svarar i telefon, plockar ordrar, packar upp och ner och skickar ut varor. Tycker att det är roligt att ha något att sysselsätta mig med och följer också gärna med ut på mässor.

Jag bor i villa med en härlig pensionärs kuvös där jag och maken Hasse gärna tillbringar tiden nu på vår och sommaren. Vi har också en äldre bror till Katarina som heter Per, även han bor här i Avesta.


Nu så vet ni lite mera om oss här på Engströms Artstudio AB. Ska se till att våra duktiga Gäst DT:s tar och berättar lite om sig med;-)

Nu vill jag önska er alla en riktigt trevlig Solig Vårig Onsdag!

Kram Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS Gunnel!

Ha en superfin dag! önskar Annica i Karlstad

Anonym sa...

GRATTIS ! Gunnel !!!

ha en bra födelsedag.

/Carina
Scrap-ateljen