onsdag 21 april 2010

En tavla till en vän

Idag har jag lekt loss med lite papper och härligt Glimmer Mist. Tänkte göra en fin present till en underbar vän som fyllt år nyligen:-)

Så det fick bli en tavla. Här kommer lite steg för steg vad jag gjorde.


1. Jag tog en Canvas tavla och placerade en Screne från Tattered Angels på den.

2. Jag sprayade hela tavlan med lite olika färger av Glimmer Mist.

3. Jag torkade upp överflödig färg med ett papper och torkade ytan med min embossing pistol. Jag lyfte upp screnen och tog fram en matchande stämpel.

4. Jag stämplade ytterligare en fjäril ovanpå den vita screnefjärilen. Sedan skar jag till 2 matchande papper från Glitz och rec en av kanterna.

5. Jag tejpade fast dessa på min tavla.
6. Jag valde ut några matchande pappersbitar samt en bit kartong som jag skulle stansa ut dekorationer med.
7. Till blombladen i Cuttelbug diesen Build a FLower finns det embossing dies, dessa använde jag till att embossa bladen.
9. Här är mina utstansade detaljer.

10. Bladen och tagen fick sig även de lite Glimmer Mist och lite chalkning av Powder Puff dynan.



11. Blombladen limmar jag fast till i blomma med 2 lager.

12. Den Glimmer Mistade tagen stämplar jag lite olika stämplar. En stämpel som ser ut som ett frimärke stämplade jag på vitt papper, embossade med clear embossing pulver och klipte ut.


13. Det utklippta frimärket färgades in med Glimmer Mist och fästes med 3D kuddar på tagen.

14: Jag har färgat in lite Crepeband med Glimmer Mist. Detta limmade jag fast med limpistol på tavlans kant. Jag gjorde detta i 3 lager för en fluffig kant.

15. Min färdiga tavla. På slutet lade jag till lite mera crepe band och vitt Webband.

Jag har använt följande material.

Canvas tavla
Papper: Glitz P 2143 Plum Cirkel, P 2136 Plum Crazy Polka
Glimmer Mist: Fully Puple, Pink Bubbelgum, Black Cherry, Pearl
Glimmer Screens: Grace Ful Journey
Glimmer Clearstamps: Graceful Journey & Timeless Romance
Band: Creme Crep & Vit Web
Cuttelbug Dies: Build a flower & Tags
Övrigt: Powder Puff stämpeldynor.

Nu så ska jag förbereda lite mera inför helgens Mässa i Avesta, hoppas att jag kommer att få träffa många av er där;-)

Och ni glömmer väl inte bort Hönans Lördagsutmaning, mer info hittar ni här.

Kram Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

Inga kommentarer: