måndag 12 april 2010

De olika färgerna från Tattered Angels

Hoppas att ni haft en härlig solig helg, och är redo för en vecka full av inspiration och härligt pyssel.

Denna veckan kommer jag att presentera alla oss som arbetar tillsammans med Katarina på Engströms Artstudio, oss i DT teamet och oss du möter på mässor. Och framför allt Katarina och Gunnel de två ni stöter på när ni beställer varor till era butiker:-)


* * * * **


Men i dagens första inlägg vill jag skriva en liten artikel om skillnaden mellan de olika färgerna från Tattered Angels, så att ni lättare ska förstå vad det är. Och så fort vi får in dem på lagret så lovar jag att filma en video där jag förklarar det mera.

På CHA i januari presenterade Tattered Angels 3 nya sorters färg. Den första är Glimmer Glam.

Glimmer Glam

Glimmer Glam är en vattenbaserad färg med konstisens och utseende som ett nagellack med en extra glam effekt då den innehåller "glitter korn" , och de kan användas som resistfärg. Du kan alltså måla med den och spraya över Glimmer Mist och Misten fastnar inte på Glimmer Glamen.
Du kan måla med Glimmer Glam på metall, tyg, akryl, trä, papper och Vellum.

Glimmer Glaze
Glimmer Glazen har även den en konstisens som nagellack men med en underbart skimmer lika som i Glimmer Misten. Glimmer Glazen fungerar på samma sätt som Glimmer Glam i övrigt.

Chalkboard
Chalkboard Glimmer Mist, fungerar som den vanliga Glimmer Misten och glimrar den med men med ett kritaktigt matt utseende.


Jag längtar verkligen till alla dessa kommer hem, och det gör de snart. Jag hade turen att få pröva dem när jag var i USA och de var verkligen roliga att leka och kladda med (för kladdigt blir det, men ack så roligt). Du kan experimentera och få fram så härligt roliga resultat och det som är mest spännande är att du oftast inte vet vart det slutar, men resultatet blir ofta så härligt underbart.

Här kommer lite bilder från CHA på Heidi Swapp, där hon just bara leker med färgerna utan att veta vart det bär, och det blev så underbart snyggt.







Här kan ni se vart jag fick min inspritation till att vecka crepe band;-) fast här är det crepe pappers band. Även dessa är på väg in till lagret, och allt detta finns att förhandsboka till din butik.

Nu är det snart dax för 11 kaffet i vårsolen, sen ska jag fixa till en presentation av mig till bloggen, så välkommen tillbaka senare idag om du vill se lite papper från Glitz, och en LO med mig.
Kram Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

Inga kommentarer: