tisdag 6 april 2010

Smyckesaskar

Hej alla!

Jag heter Ingrid Larsdotter och kommer gästspela här en gång i veckan under en tid. Denna vecka har jag gjort några små smyckesaskar för ringar, halsband och örhängen. Askarna är färdiga vita papp-askar som jag sedan dekorerat. Jag upptäckte här i mitt första projekt att det var svårare att fotodokumentera processen än vad jag hade räknat med. Vips så hade jag gjort hur mycket som helst och helt glömt bort kameran! Men det kan ju bara bli bättre med lite övning. :)

Jag började med att klä askarna i baspapper. Här har jag valt att alternera mellan enfärgad grå och ljusgul cardstock + mönstrat papper Quick Quotes - Patsy's Paradise.
Här ritar jag först ut alla hörnen på asken för att veta var vikningarna kommer att bli.

När det är färdigt ser det ut så här: (Följde inte riktigt min egen mall eftersom jag gjorde kortsidorna i avvikande papper.)

På med spets och tags:

Och här är det färdiga resultatet. De små pappersblommorna är Prima Aloha Petals som jag piffat upp genom att sätta pappersrosor i mitten. På tagsen har jag sprejat glimmer mist (vilket är väldigt svårt att få med på bild) samt använt delar av en svart pärl-swirl från Prima - Say it in Pearls. Lockets kanter är klätt med spets. Den största asken har en charm hängande från kanten på locket. Jag fick tyvärr inte med den på någon bild annat än från sidan. Avslutningsvis har kryddat med pärlstickles runt topp-papperet, på blommor och ställen som sticker upp. Ibland har jag svårt att sluta i tid och då ser det bara kladdigt ut!

Dekorationer: Prima Aloha Petals, SA002 pappersrosor, Spets och band i olika varianter, Prima -Say it in pearls, papperstags
Papper: Quick Quotes - Patsy's Paradise

Ha en fantastisk dag alla pysslare!
Kram Ingrid Larsdotter
Gäst-DT Engströms Artstudio AB

Inga kommentarer: