onsdag 5 september 2012

Zephyr från Prima

Inför Formex fick jag till min stora glädje möjlighet att skapa av den fina färgglada serien Zephyr från Prima. Det är en pappersserie med somriga motiv och starka färger. Papper man blir glad av!:) Jag valde först att göra en layout med många papper i lager på lager. För att fästa dem ordentligt använde jag min symaskin...det blir dessutom en fin detalj med alla sömmar.


 Jag har dekorerat layouten med en massa fina dekorationer från Prima.

 Swirlen är också från Prima och den har jag själv färgat in med Glimmer Mist i tre olika färger. Fjärilarna är utstansade med två olika dies...en från Cherry Lynn Design och en från Sizzix.

"Tårtpapprena" är också utstansade med en dies från Cherry Lynn Design. Primas dekorationer kommer ofta i fina förpackningar som också är roliga att använda på layouten...som här som en tag bakom fotografiet.

Av de fina papprena dekorerade jag även en tändsticksask. Det kommer att bli en fin liten detalj på bordet i höst!




Jag har använt följande material:

Cardstock: Orange, vitt och rosa
Mönster papper: Prima Zephyr
Dekorationer: Alla dekorationer är från Prima
Bokstäver: Prima Zephyr
Dies: English Tea Party och Small Butterfly från Cherry Lynn Design samt Mini Butterflies Set från Sizzix.
Färg: Glimmer Mist

Jag önskar er alla en riktigt fin dag!

// Hegu♥

Inga kommentarer: