fredag 21 september 2012

Lite tidigt att tänka på jul kanske?

Tja, vad säger ni om att börja tänka på julen? 
Lite tidigt kan det väl kännas, men å andra sidan så är det ganska härligt att ta tag i julkorten i god tid innan jul. Som företagare bör man kanske därför börja ladda med julpapper inom snar framtid! :) 

Jag valde att göra ett ganske enkelt kort med MMEs fina jul- och vinterpapper. Hittade några kvarglömda Primablommor i en skål och tänkte att dom kan faktiskt passa fast dom är blå.... allt behöver ju inte vara rött och grönt bara för att det är jul typ....   Kanterna på alla papper är chalkade, och har ni inte provat Ingvild Bolmes balla chalks så är det nog dags att göra det NU! 



Har haft lite taskigt med tid den här veckan att pyssla ihop något tills idag, men så kom jag på att det är nog minsann en tavla som jag glömt att visa er! :) Jag varnade ju tidigt att det kanske kommer bli rätt många tavlor i höst. Känner att jag inte riktigt är klar med den biten ännu i mitt skapande så mer kladd blir det garanterat! 



 Även tavlan är skapad med MMEs nya fina papper. Under all färg syns faktiskt två papper som är decopagade (säger man så?) på canvasen för att få en bra grund till allt. Moln och tjejens klänning är oxå MME.


 Stämplar och färg skapar struktur och liv i tavlan. Stämplarna är från Prima, dom har massor med fina små clearstamps till sjukt bra pris som passar utmärkt till sånt här.

På det gröna syns tydligt hur läckert det blir när man använder Transparent färg - det som är under lyser igenom, i det här fallet ett lite blommigt papper.



Glöm inte kanten på tavlan. Den behöver lite färg den med.

Papper: MME
Stämplar: Prima
Akrylfärg: Delta
Decopagelack: Ayleenes

Vill ni att jag visar nått speciellt som har med tavlorna och akrylfärgen att göra? Skriv då gärna en kommentar till inlägget så ska jag försöka göra ett blogginlägg som tar upp mer av det ni vill veta!

/Lisa



Inga kommentarer: