tisdag 5 april 2011

Pippi gör frukost

En morgon våren 2009 var det Pippi Långstrump som gjorde frukost helt själv hemma hos oss. Pippi blandade till och med apelsinjuicen själv...


På denna layout har jag använt tre underbart fina papper från My Mind´s Eye. Papprena är lika fina på både bak-och framsidan så ibland är det svårt att välja vilken sida man ska använda. Runt hela layouten har jag stämplat med en liten användbar prickstämpel från Hot Off The Press, Små ord och figurer.


För att rama in fotografiet lite så sydde jag en söm med symaskinen runt kanten på fotot med en brun sytråd.

Två vackra blommor från Prima fick dekorera layouten tillsammans med ett läckert band i orange. Bandet har jag fäst under fotot med häftapparaten.


Jag har använt följande material:

Cardstock
Mönstrat papper: My Mind´s Eye Good Day Sunshine #GDS 116, #GDS 118, #GDS 119
Band: Gallerband orange #70284
Stämpel: Hot of the press " Små ord och figurer "
Blommor: Prima Flowers # 548384

Ha det gott i vårsolen!

// Hegu♥

Inga kommentarer: