tisdag 4 mars 2014

Pocket Scrapbooking med nya produkter

Åh vad härligt...känner ni att våren är på gång!? Här i Stockholm skiner solen idag och de första vårblommorna blommar redan...

Jag har börjat scrappa i kapp mina stora högar med fotografier. Med hjälp av plastfickor från Becky Higgins och pocket scrapbooking så går det snabbt. Man dekorerar ju så lite eller så mycket man vill eller orkar just för stunden. Jag har gjort några ganska enkla sidor till min dotters album...några foton från dessa fototillfällen har jag redan scrappat för länge sedan...men jag har fler fina fotografier som jag vill ska sättas in i hennes album.

På dessa sidor har jag använt nya fina journalingkort  Record It - Charmed - Journaling kit och Record It - Pretty Thing - Journaling kit från MME samt papper och stickers från Teresa Collins nya serie Daily Stories.



Från Becky Higgins har det kommit nya läckra Photo Overlays som man enkelt bara lägger över sitt foto innan man stoppar ner det i plastfickan.



Här har jag använt en liten söt ram som dekoration som jag själv gjort i en silikonform med Mod Melts och min limpistol.



Även dessa små fjärilar är gjorda i en silikonform med Mod Melts och min limpistol. När de hade torkat limmade jag fast en liten söt paljett från Theresa Collins.



Det är ett roligt och snabbt sätt att scrappa på detta med Pocket Scrapbooking. Nu ska jag fortsätta att beta av mina högar med gamla fotografier...

// Hegu♥ 



Inga kommentarer: