fredag 14 mars 2014

Glitz - Carpe Diem

Ett uttryck vi många känner igen. Det är även namnet på en av Glitz nya serier med helt underbart pastelliga färger. Jag har använt mig av deras papper som är perfekt uppdelat i "PL-storlek", dvs 3x4" + 4x6". Man får ut två stora och 8 små kort från ett stort pappersark. Papperet är dubbelsidigt och det är olika mönster (kort) på sidorna så en stark rekommendation är att köpa två papper så du kan använda dig av alla fina kort! 


Titelkortet är ett av dom stora korten från Glitz, samt det med ekorren på!. Det knallrosa till vänster hör inte ihop med Glitz utan är från någon av Becky Higgins alla set. Stickersen med Djur, Ballonger, Hjärtan mm är från ett ark som hör ihop med Glitz Carpe Diem-serie! 

 Kortet längst ner till höger är ett av dom stora korten man får ut från pappersarket. Jag har använt hörnrundare och rundat alla hörnen på mina. (Det knallrosa kortet hör inte ihop med Glitz-serien.)


Som ni ser har jag använt en insert (extra plastficka) här. Det är plastficka design "I", men jag har klippt bort en ruta. Den kan jag sy ovanpå något annat vid behov istället så jag har sparat den. 

Här ser ni lite närmare en av dom fina djurstickersen, ett kort med texten Carpe Diem. Även "flaggan" längst ner i bild är en stickers som jag skrivit på. 

Några riktigt långa stickers (bårder) fanns på arket oxå, så jag satte en i överkant på mitt foto för att väva in färgerna från serien lite mer. 

Otroligt smidigt att använda papper och dekorationer från samma serie och uppslaget blir klart i ett nafs! Glitz har även fina passande små bokstavsstickers i olika färger och lite andra dekorationer som kan vara passande. 

Ha en härlig Fredag! 


Inga kommentarer: