torsdag 10 november 2011

Mist och akrylfärg

Jag har gjort en superenkel layout med ett av de härliga papprena från Pink Paislees Mistables-serie. Jag färgade in pappret med Tattered Angels Glimmer Mist (Aquamarine) och när man sprayar färg på pappret framträder det embossade mönstret. Jag stansade sedan ut cirklar ur pappret och ur mitt foto och fäste dem på min bakgrund. Papperscirklarna sydde jag fast med hjälp av symaskinen.

Bokstäverna är från Prima och jag färgade in dem först med Glimmer Mist och sedan med Glimmer Glaze. Båda kommer från färgkitet Daily Junque från Tattered Angels.


Runt fotot har jag färgat in med Delta akrylfärg. Jag använde en stencil/schablon och lade skyddande lappar som jag stansat ut i vanligt kopieringspapper över fotot och de blågröna cirklarna medan jag målade.



Material:
Färg: Delta akrylfärg Lisa Pink, Tattered Angels Paintsystem Daily Junque #15679
Papper: Pink Paislee Mistables
Bokstäver: Prima #550097

Ha en bra dag!
AnnaB


Inga kommentarer: