måndag 14 november 2011

Minialbum till julrecepten

Hej på er!
Då var det då ÄNTLIGEN dax att börja pyssla inför jul även här på Engströms! Det finns många åsikter om jul och pyssel men min inställning är att ju mer jul desto bättre!

Först ut är en liten bok med samlade julrecept. Jag är helt hopplös på att spara recept på olika ställen som jag sedan inte hittar och jag vågar inte ringa mamma och fråga om receptet på citronsill en gång till! hehe... Så därför har har jag gjort en adventspresent till mig själv!

Det är en tag-bok och jag fick en länk till beskrivning Youtube. Det hette sunburst minialbum. Man tar två olikmönstrade papper och viker en lång remsa, skär ut lite här och där och liksom flätar ihop. Det låter mycket svårare än vad det var. Tips är att prova på några skräppapper först och biga försiktigt så att det inte går hål.


Tagsen är löstagbara och det passar bra när det är recept tycker jag. Då kan man ta med det receptet man behöver och om man spiller så är det bara på en tag och inte på hela boken. En tag är helt ok att göra ny. Jag har dessutom valt att inte dekorera boken så mycket eftersom den ska stå i bokhyllan med de andra kokböckerna.

Om man inte vill göra en receptbok så är det perfekt att göra ett minialbum. Julklappstips!

Material:
Papper: Fancy Pants Hot Chocolate (kändes som om det passade bra)
Verktyp: Stansar till tags och ram på framsidan från Tim Holtz. Text framsida också från Tim Holtz, Upon a time
Dekorationer: Band och filtdekoration på ryggen har jag köpt på loppis.

Till sist vill jag önska er alla en trevlig första advent!
Karro

1 kommentar:

Anonym sa...

You managed to do it! It looks great.

Elske