tisdag 29 november 2011

God Jul Vimpel

Hej!
Det här inlägget kommer några dagar försent men bättre sent än aldrig! Imorgon är det första december och julstöket är i full gång hemma hos oss. Jag tycker det är roligt att göra lite nytt julpynt varje år. I år blev det en vimpel som det står God Jul på.

Vimpeln är gjord av papper från My Minds Eye Lost and found Christmas. Riktigt juliga papper enligt min smak! På baksidan av vimplarna har jag satt fast magnettejp så att de kan sitta på kylskåpet! Funkar riktigt bra!


Hjärtat är stansta med ny stans från Cherry Lynn. Den kommer att bli en riktig favorit!


De små minirosorna har jag gjort själv med en ny stans från Cherry Lynn. Också den mycket användbar. Den var enkel att använda också och tidigare här på bloggen har Anna-Lena lagt ut en länk till en film med bra tips. Kronan ovanför är en dekoration från Prima som är gjord i tyg och de fungerar bra att färga in med tex olika glimmer-produkter från Tattered Angels. Här har jag haft på glimmer glam.

Prima hade söta små notark på papper i formen 6x6. Jag har klipt ut några och bundit ett rött band omkring.

Prima har också ett papper med många små söta julbilder på. Dessa har jag också klipt ut och satt fast med distanskuddar.

Den stora snöflingan är en ny stans från Cherry Lynn. Också den mkt användbar.


Och till slut! Hjärta och vingar från Tim Holts Alteration. Delarna är väl glimmer glammade!

Material:
Papper: My Minds Eye Lost and Found Christmas #LFC103, #LFC108.
Röd, vit och grön cardstock
Distress ink: Vintage photo, Walnut stain, Tea dye och Old paper.
Glimmer glam: Rockin on sunshine, Chandelier samt Glimmer Glaze orange crush
Cherry Lynn Design: Snöstjärna: Laced Pine Snowflake DL 175, Hjärta: Heart within my heart DL 178, minirosor: Miniature Rose B152.
Sizzix Tim Holtz Alterations Heart wings.
Bokstäver: Provocraft Hippie Chick
Dekorationer: Julfigurer, noter, rött band, vita pärlor på snöflingorna samt guldbården ovanför O är allt från Prima.
*phu* Det var nog allt!
Ha en riktigt skön december med myckedt pyssel!
Karro

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blev jag sugen också, jättefin / Katarina