måndag 23 januari 2012

Veckomatsedel och shoppinglista

Hej! Den här gången har jag gjort en kombinerad veckomatsedel och shoppinglista. När man bor på landet som vi gör är det smidgit att veckohandla så man har allt hemma. Det är dessutom skönt att veta vad man ska laga när man kommer hem efter arbetsdagens slut.

Storleken på veckomatsedeln är ca A4 och på baksidan har jag förstärkt med kartong. Dels för att den ska hålla sig rak och fin och dels för att det då är smidigt att ta med sig i soffan när man planerar veckans mat. Jag har använt mig Primas papper Printery Collection och allt förutom blommorna och bokstäverna har jag klippt ut från dessa papper.


Jag har gjort en veckomatsedel och en shoppinglista. Jag ritade upp i Power Point och skrev ut både veckomatsedeln och shoppinglistan på vanligt kopieringspapper, ca 50 st av varje. Sedan fäste jag dem med Bind it all i överkant. Tanken är att det ska vara enkelt att riva loss shoppinglistan och ta med sig och veckomatsedeln kan man spara om man vill ha tips kommande veckor. Det är bara att vända och lägga bakom.


Jag har använt Aleene´s paper glaze för att lacka vissa detaljer.



Bokstäverna är i trä och dem har jag målat med ett tjockt lager glimmer glaze så de blev riktigt guldigt glittriga.

Remeber är utklippt från papret love Ledger och bakom har jag stansat ut ett tårtpapper med stans från Cherry Lynn.




Blommorna har jag stansat ut med stansar från Cherry Lynn. Jag tycker om att göra saker själv och dessa stansar passar perfekt! Att göra många fina rosor och dekorera med! Desutom får man alltid rosor som passar i färg till projektet.

Material:
Papper: Prima Printery Collection Love Ledger #843540 och Page four #843526.
Bokstäver: Pink Paislee Daily Junique wood alphabet.
Stämplar: Prima Clear stamps tegelvägg: "551018 och hönsnät #550905.
Rosor: Cherry Lynn Design Large Rose B155, Medium Rose B154 och Miniature Rose B152.
Tårtpapper: Cherry Lynn Design French Flair Doily Stacker D177
Kanterna är färgade med distresser walnut stain och old paper samt Powder puff Amaretto.
Övriga produkter: Glimmer glam silver och guld, Aleene´s Paper glaze och Tacky Glue, Fast drying glue pen.

//Karro

1 kommentar:

Chelsey sa...

This is a fantastic idea! I am saving this one to re-create it later. Brilliant!