söndag 15 januari 2012

Jag längtar till sommaren

Så här efter jul och nyår längtar man till sol och värme. Jag vet att det dröjer men man kan ju alltid scrappa om det. Få lite försmak i alla fall.

Här har jag mistat på Pink Paislee underbara papper (mist)-a-bles. Tjocka papper som tål att mistas utan att förvridas till okännlighet. Jag mistade med 2 olika nyanser av blått för att få det lite mer levande.


Fiskarna har jag klippt ut från ett annat Pink Paisleepapper som jag sen lackade med Glimmer Glam och det glimmar verkligen. Samma gjorde jag med bokstäverna från Prima. De är gjorda i tyg och de sög upp lacken så jag lade på 2 lager och fick samma lyster . Riktigt läckert.


Sen är ju jag galen i blommor och Primas är mina favoriter. Blanda och mixa storlek, färg och form bara din fantasi sätter gränserna.

Pink Paislee (mist)-a-bles
Pink Paislee Nantucket
"lobster bisque"
"crab cakes"

Alfabete Prima #554225

Blommor Prima
#553005
#552459
#553289
#552565

Say it in crystals
#551582
#551513

Mist
Turquoise blue
cornflower daze

Glimmer glam
Chandelier

Scrap är balsam för själen

Jenni





Inga kommentarer: