fredag 30 november 2012

Bok med Heidi Swapp folder

 
Jag läste i en bok om struktur att man ska ha en inspirerande arbetsplats för att öka kreativiteten. Att ordning och reda och att inte ha stökigt på skrivbordet. Jag tycker om att ta med pysslade saker till kontoret. Det är trevligt att omge sig med fina saker man har gjort själv! Så jag antog rådet från boken och gjorde en bok där jag kan ha alla mina saker jag ska göra eller komma ihåg.
 
Jag utgick från Heidi Swaps roliga foldrar. Till omslaget valde jag en chipboard memory file för att få extra stabilitet. Jag har dekorerat den med papper från serien Vintage Chic, också från Heidi Swapp.

Innuti foldern har jag satt i två foldrar till från Vintage chic files. Jag delade alla foldrar i två delar och satte ihop dem med Bind it all. Det blev lite för tjockt annars och på detta sättet har jag fått en mer hållbar bok. Tanken är ju att jag ska ha dem framför mig på skrivbordet men även ta med på möten. Så då måsten hålla ihop.
 
Varje projekt har ett uppslag och varje uppslag har fått typ ett minialbum där man kan fästa lappar med uppgifer att göra. Dessa flikar kan m an namnsätta för att lättare kunna sortera alla uppgifter på rätt ämne.

Alla lappar jag sätter i boken är post-it-lappar och då kan jag ta bort dem när de är klara, knöla ihop dem och slänga i papperskorgen. En underbar känsla! På så sätt behöver jag inte skriva i boken utan kan ha den länge!
Överst på varje uppslag har jag satt i Color magick notes som jag färgat in med Heidis nya sprayfärger. På dessa kan jag sedan fästa en lapp med projektnamnet.
 

Jag har vikt minialbumen med ca 1cm förskjutning så att man ska kunna se lite av varje flik samt kunna sätta en tag på kanten. Alla sidorna i foldern är tonade med distresser i olika bruna nyanser.

Även för hela foldern försökte jag sätta sidorna i foldern så att man ska se lite av varje flik när boken är stängd.
Tagen på framsidan dekorerad med blommor och bling från prima. Man får vara försiktig om man ska stoppa ner den i en väska. Alternativt kanske jag måste göra en lite folder som jag ha med mig på mina tjänsteresor...

Det som ser ut som metalldekorationer är egentligen ett fotohörn utstansat med dies från Cherry Lynn som jag sedan har embossat med tjockt kopparfärgat embossingpulver.

Jag har haft min fina bok på kontoret nu i någon vecka och jag trovs bra! Jag bli glad varje gång jag ser den (även omd en är full med jobb).

Material
Papper: Vintage chick, Chip board memory file och vintage chic files från Heidi Swapp.
Dekorationer: Color magic note Hedi Swapp. Blommor och bling från Prima.
Dies: Fotohörn från Cherry Lynn.

Ha en riktigt trevlig första advent! Nu börjar årets pysselhögtid! I like!

/Karolina



Inga kommentarer: