onsdag 31 oktober 2012

Egna målarböcker

Nu när det är höstlov är det perfekt med lite inspiration för pyssel med barnen. Jag och mina pojkar har gjort egna målarböcker.

Vi gjorde två olika varianter, ett som är 15x15 cm och som är perfekt att använda papper från 15x15 block vilket jag har gjort. Vi gjorde också en variant där vi stansade ut med Cherry Lynn Scalloped dies och vek dem på mitten och häftade ihop. 

Sedan fick barnen rota igenom mina stämplar och välja ut de som de ville ha med. Det blev många traktorer... Vi stämplade med vattenfast stämpeldyna så att de kan färglägga med sina tuschpennor och vattenfärger. Dock är svart vattenfast stämpeldyna inte så bra om man får på kläderna så jag rekommenderar förkläde eller oömma kläder. 


Min yngsta son djupt koncentrerad när han ska stämpla 


Min äldsta son ville gärna färglägga med både tuschpennor och vattenfärger. Det blev en hel del glitterpulver och glitterlim också.


Jag önskar er alla en trevlig alla helgons dag och för er som är höstlovslediga, pyssla på!
//Karro



Inga kommentarer: