måndag 31 oktober 2011

Presentask

Hej på er!
Hösten är en mysig tid då det blir en hel del middagar och fikastunder med både släkt och vänner. Hösten är en årstid då trädgården är stängd och vädret påbjuder umgänge innomhus, gärna med mycket tända ljus! (iallafall hos oss!)
I dessa gå-bort-tider vill man kanske ha en lite present eller värdinnegåva med sig. Jag har gjort ett fikaset nedan.

Skålen är en bakform i aluminiun, lite skev och vind och med snygg patina. Köpt för några kronor på secondhand. Senaste gången jag var där fick jag fyndat massor med bra korgar och skålar! Tips!
Korgen innehållet två stora temuggar, te, kaffe, choklad, och två söta ljuslyktor. Precis vad man behöver på hösten! Jag gillar kaffe och lukten av nymalet kaffe från presentpåsen var gudomlig!

I asken har jag även dekorerat en tändsticksask modell större. Den har fått formen av en bok som man kan öppna. En rolig och mer användbar present än om man stoppar i ett kort.


Insidan. Jag har använt papper från Fancy Pants serie Oct31. Stämplarna är från Vilda. Staketstansen från Tim Holtz Sizzix och journalingrutan samt löv stansade med Cherry Lynn.


Redo för höstmys!

Material:
Papper: Fancy Pants Oct 31, Spooks #1284, Magic #1285, Eerie #1281
Stansar: Löv och journalingruta från Cherry Lynn. Staket från Tim Holtz Sizzix.
Stämplar från vilda, färglagda med Promarkers
Blommor och band från Prima.

Trevlig och lagom ruskig höst på er!
Dax för en kopp te!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jättefin Karro! sån måste jag också göra!

//julia

Anonym sa...

Rolig ide och bra med skrivutrymme, har funderat på hur det skulle kunna göras