måndag 3 oktober 2011

Godishus

Efter två veckor med sol och bad kom vi hem häromdagen till ett höstigt Sverige! Då det inte är långt kvar till Halloween har jag börjat förbereda och gjort ett godishus.

Framsidan av huset. Pappren är från Fancy Pants Oct31-serie. Det rutiga pappret till taket tycker jag passade mycket bra! Katten och spindeln är stansar från Sizzix.

Fönstren är klädda invändigt med ett mörkare blå papper samt ett lager tunn plastfolie. Det syns inte på fotot men det får en fin fönsterlook live.

Baksidan av huset. Fladdermössen är stansade med stansar från Sizzix och bokstäverna är från Prima.

Godishus... men var är allt godis????

Jo, öppna taket! Skorstenen fungerar som en hasp. Jag har gjort huset av kartong och mallen är egentligen till ett pepparkakshus och jag hittade den på nätet. Vid fototillfället hade jag tyvärr inte en gnutta godis hemma så det fick bli lite färgglada band istället. Men vid Halloween ska det bli ändring!!!

Material:
Papper: Fancy Pants Oct 31, cardstock i olika färger samt lagom tjock kartong
Dies Fladdermus, spindel och katt från Sizzix

Trevlig pysselhöst!
Karro

Inga kommentarer: