torsdag 27 oktober 2011

Läskig tavla och liten kista

Även jag har Halloweenpysslat med Pink Paislees fina serie Phantom. Till att börja med har jag gjort en liten ask i form av en kista och mönstret hittade jag här.

Jag skrev ut mönstret, ritade av på ett av de mönstrade pappren, klippte ut och vek ihop. Innan jag limmade locket passade jag dock på att dekorera. Jag klippte till en remsa av ett annat mönstrat papper, målade den med Tattered Angels Glimmer Glam (Organic Garden) och vek den till en "solfjäder". Jag klippte ut döskallen ur ett av de mönstrade papprena, inkade alla kanter, stämplade på kistlocket med en textstämpel från Prima och till sist limmade jag fast alltihop tillsammans med några vackra blommor från Prima.




Material:
Mönstrade papper: Pink Paislee Phantom, Mystic #00557, Obscure #00555, Devious #00558
Stämpel: Clearstamp från Prima #550929
Färg: Tattered Angels Glimmer Glam Organic Garden
Blommor: Prima Avon Rose Alla Prima #552459

Jag har också dekorerat en liten canvastavla som är 10x10 cm med 4 cm bred kant. Jag målade först canvasen med matt, svart akrylfärg och när den torkat sprayade jag rikligt med Glimmer Mist Aquamarine ovanpå. Det är svårt att fotografera så att skimrandet framgår, men jag tycker att effekten blev riktigt läcker.


Jag har även använt Glimmer Mist i Aquamarine och Gold för att med pensel måla den utklippta döskallebilden. Jag limmade fast döskallen på canvasen och fäste bandet i nedre kanten med lim. Jag klippte också ut korta bitar av ett annat mönstrat papper, som jag fäste runt om kanterna på canvasen.


Material:
Mönstrade papper: Pink Paislee Phantom, Apparition #00554, Haunted #00553
Dekoration: Band #70216
Färger: Matt svart akrylfärg (exempelvis Delta), Tattered Angels Glimmer Mist Aquamarine från Paintsystem Daily Junque #15679, Glimmer Mist Gold

Ha en spökigt bra avslutning på oktober nu!
AnnaB


Inga kommentarer: