torsdag 28 juli 2011

Ett minialbum...

Jag har gjort ett minialbum som jag ska ge bort i present. Som pärm har jag använt ett par kartongsidor som jag målade vita och innerbladen är vanlig cardstock. Jag använde fyra öppningsbara ringar för att sätta ihop albumet.

De papper jag använt kommer från Glitz Design, serien Afternoon Muse. Till framsidan har jag använt ett par cirklar i papper och två stycken olika band, kladdat lite med vit gesso och sytt på symaskinen. Blomman kommer från Prima.


Blomman på den här sidan var från början vit och jag har färgat den med Glimmer Mist och Glimmer Glam från Tattered Angels.


Det här är en superenkel sida där jag bara chalkat kanter och fäst lite spets och Glitz bokstavsstickers.


Den gröna lilla "blomman" är gjord av ett par små bitar av ett band.


Till baksidan har jag igen gjort cirklar med gesso och målat med Glimmer Glam.


Material:
Mönstrat papper: Glitz Design Afternoon Muse, Floral #AM2891, Banner #AM2907, Block #AM2921, Stripe #AM2877, Polka #AM2884, Carte postale #AM2914
Blommor: Prima melange pink #537579, Prima Craftable flowers #544003
Alfabet: Pink Paislee #00396 Cocoa, Glitz Teeny alpha wood grain #2648
Band: #70216 (svart), #70224 (vita löv), #70372 (vitt prickigt), #70208 (grönt)

Inga kommentarer: