torsdag 21 juli 2011

Du äger

Jag har gjort en layout med papper från Glitz Design, Laced with Grace. Jag tänke att det kunde vara kul att komma ihåg uttrycket "du äger" och som sonen också säger - att saker kan vara "ägiga". :) Layouten är ett exempel på att fotot inte behöver ha speciellt mycket med själva historien att göra. Jag valde helt enkelt bara ett foto som jag gillade.

Jag skar till en massa fyrkanter av fyra olika papper och använde sen både fram- och baksidor på min layout. Jag fäste varje ruta med en liten fotofix och sydde sedan fast dem ordentligt med hjälp av symaskinen.


Innan jag fäste spetsen och fotot droppade jag lite gul akrylfärg tvärs över.


Material:
Mönstrade papper - Glitz Designs, Laced with Graze, Rose #LW2969, Plaid #LW2976, Stripe #L2945, Polka #LW2952
Alfabet - Pink Paislee #00396
Spets - #529437

Inga kommentarer: