torsdag 7 juli 2011

Bebislayout med Glitz Design

Äntligen är jag tillbaka med ett inlägg igen! Det finns väl en viss risk att det blir ganska mycket bebistema från mig framöver... :) Tuva är 7 veckor nu och efter en lite jobbig start med en lite längre sjukhusvistelse än vi hade hoppats på så mår vi nu bra. Det är inte så där väldigt gott om scraptid förstås, så det gäller att vara effektiv när tillfälle ges. :)

Jag har scrappat med underbara papper från Glitz design och serien Afternoon muse. De varma färgerna tilltalade mig verkligen och jag tyckte att de passade så bra till det här fotot på Tuva när hon var 9 dagar och fick vara utan sond i ett par timmar. Det var första gången sedan hon föddes som jag fick se hela hennes ansikte, utan att det var någon tejp eller några slangar i vägen.

Jag har sytt ganska mycket med vit tråd i symaskinen och kladdat en hel del med ett tunt lager av vit färg.


Jag klippte flera mindre bitar av det vita "lövbandet" och fäste dem med små duttar av flytande lim.


Jag stansade ut några små fjärilar ur ett av de mönstrade papprena och dämpade färgen lite med vit akrylfärg. Blomman är färgad med Glimmer Mist från Tattered Angels.


Jag målade med lite vitt även på de thickers jag använde till min rubrik.


Ha det toppenbra och så ses vi nästa torsdag igen!
/Anna

Material:
Mönstrat papper - Glitz design, Afternoon muse, Block #AM2921, Stripe #AM2877, Floral #AM2891
Bokstäver - Glitz design Teeny Alpha wood grain, Pink Paislee #00396
Blomma - Prima Craftable Flowers #544003
Band #70224

Inga kommentarer: