torsdag 24 mars 2011

Två kort...

Den här veckan har jag gjort två kort. Ett romantiskt kort som ändå är väldigt enkelt och stilrent och ett lite tuffare kort som kanske passar det musikintresserade födelsedagsbarnet. :)


Till det här kortet har jag använt ett prickigt papper från My Mind's Eye och serien Good Day Sunshine(#GDS109). Jag stansade ut mina hjärtan med hjälp av min Cuttlebug, inkade kanterna och placerade dem ovanpå varandra. Den underbara nyckeln kommer från Tattered Angels och heter Vintage Hardware Antique Keys (#13965). Orden puss och kram är en stämpel från Hot Off The Press, Små ord och figurer.


Till det andra kortet har jag använt två andra papper från My Mind's Eye Good Day Sunshine: Rock on Paper (#GDS107) och Not So Bad Plaid Paper (#GDS106). Gitarrerna har jag täckt med 3D-lack och klippt ut ur Rock On Paper och från baksidan av samma papper kommer den röda cirkeln med de tuffa kassettbanden. Jag har också använt ett grönt band, olive swirl (#70318) och ordet grattis är en stämpel från Hot Off The Press, Små ord och figurer.

Inga kommentarer: