tisdag 12 mars 2013

Nyheter från Prima

Jag har fått äran att skapa lite med underbara nyheter från Prima. De vackra papprena jag har använt på denna layout kommer från ett 6´paper pad från Prima. Den vackra kollektionen heter Divine och det är sååå fina papper och sååå vackra dekorationer!!


 Vimplarna är utklippta från ett papper med massor av vimplar/trekanter och fastsydda med symaskinen.

 En utskuren 8:a fick bli titeln eftersom min lilla tös på detta fotografi fyller 8 år. Bakom 8:an sitter en doilie utskuren med en dies från Cherry Lynn Design. En liten träfågel från Prima tittar fram bakom fotot.

 På den vita cardstocken lade jag ett lager med Gesso med hjälp av en mask från The Crafters workshop.

 Allra först när jag gjorde layouten stämplade jag med denna underbara stämpel från Prima direkt på den vita cardstocken. Jag stämplade även samma stämpel på en bit grönprickigt papper, klippte ut klänningen och hårbandet som jag sedan klistrade fast på stämpelmotivet.


Jag har använt följande material:

Cardstock: Vit
Mönster papper: Primas nya kollektion Divine, storlek 6 x 6
Dekorationer: Prima
Dies: Cherry Lynn designs, French Pastry DL102
Stämpel: Doll stamp från Prima
Färg: Gesso


Jag önskar er alla en riktigt fin och solig dag!

// Hegu♥

Inga kommentarer: