måndag 25 mars 2013

Min skatt vid regnbågens slut

Hej!

Jag fick en utmaning för ett par veckor sedan och det var att skapa en LO med temat regnbågen. Svårt för mig som hellst använder mer dova färger men skoj.

Jag skapade ett eget papper med färgerna från regnbågen, målade med akvarellfärger och sprayade sedan akvarellpapperet med Glimer mist pearl så flöt färgerna ihop så fint.

Sedan använde jag en cirkelpunch från Fiskars och stansade ut så jag fick en mall till molnen, och så blandade jag ut Gesso så den blev tunnare och använde en svamp och svampade på färgen.

Ska ta och fota hur jag gjorde mallen så kommer beskrivning under veckan ;-)


Här är min färdiga LO.

 
Material
 
Papper: My Minds Eye CTB105 Memo.
 
Dekorationer: Prima wood icons in a box. Prima blommor, Prima alphabet, Fancy Pants FP1839 Down By The Shore Stickers.
 
Kram Anna-Lena aka Hönan

Inga kommentarer: