tisdag 18 september 2012

Prima Comfort Tool + steg för steg beskrivning


Jag har gjort en LO med papper från Primas serie Rondelle. Färdigt resultat ser du här nedan. Jag gick kursen med Ingvild på Sweden Scrap Happening som Engströms ordnade i våras. Sedan dess gör jag inte många alster utan comfort verktyget. Ett multiverktyg som innehåller filar ( olika grovlekar ), edge scrapper, stålborste och bigare. Just LOVE IT !! 





Här nedan ska jag visa hur jag använt den på denna LO
Att markera kanter på fotot. 
Jag lägger fotot ett par mm utanför skärmattan. 
Dra den finkorniga filen längst med fotot. Gärna ett par olika. 
Det blir en sådan fin inramning på fotot. 


Jag drar med den grova sidan över det mönstrade pappret för att få 
skiftningar och för att få det att se lite mer slitet ut. 

En liten bit in från kanten drar jag med stålborsten för att 
markera och för att igen få den slitna looken. 

Jag använder edge scrappern för att att få en ruffig kant. 


För att få dimension i min LO så skvätter jag på lite av 
Glimmer Glaze över hela LOn

Sedan stämplar jag med hjälp av Ingvild Bolmes stämpeldynor. 
Färgerna är helt fantastiska.

Här nedan ser du det färdiga resultatet. 



Inga kommentarer: