måndag 3 september 2012

Höstfest med Cherry Lynn dies

September kom och med den hösten känns det som, löven börjar gulna och man vill krypa in och mysa lite mera. Så jag tänkte skapa lite höst mys inne i köket och planera för en trevlig höst fest med lite vänner.

Så jag skapade en mysig höstlykta utav en pappers påse som jag ställde i ett högt glas med ett värmeljus innuti. Är det småbarn med kan man med fördelanvända batteridrivna värmeljus.

Påsen kan man dekorera efter årstid, ett perfekt sätt att skapa mys på festen.

Till Ljuslyktan gjorde jag en lika tags som jag använder som placeringskort på tallriken.

Bladen som jag stansat ut i mönstrade spillbitar har jag sedan chalkat kanterna på, sedan har jag målat dem med Glitter Glam från Tatered Angels för att få en glittríg yta som är lätt att böja till former på när du har lagt på en yta med glam.

 
Material:
Papper: Spillbitar MME The Sweetest thing.
Dies: B117 Fanciful Flourish, D135 Dimensional Large Leaves #1, XM10 Coved Rectangle.
 
 
Hoppas ni alla får en härlig höstvecka med vackert höstväder och massor av härliga pysselstunder.
 
Kram
 
Anna-Lena Blomkvist aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB
 

Inga kommentarer: