måndag 16 april 2012

Pieces of you

Halloj!
Här är en LO på min son från hans dopdag.
Jag tycker fortfarande att det är lite läskigt att skära i fotografier och detta krävde lite mod! Men att skära sönder kortet i småbitar tycker jag (för att säga det själv) blev effektfullt.

Tyll, spets och vimplar! Härlig kombination!

För att få lite 3D effekt på layouten har jag stämplat med fyra olika bruna nyanser med en stämpel i form av bivaxkaka. Ju längre mot kanten desto mörkare färg. Stämpeln var inte så stor men det gick utmärkt att "pussla ihop" det stämplade till större områden. Det var riktigt roligt!
Fjärilarna är stansade med dies från Cherry Lynn och jag har rullat vingarna runt en penna för att få till lite liv.

Material:
Papper från My Minds Eye, Follow your heart Be Happy: Happy doily #FYH137, Honey Flourish #FYH139 och Follow paper "FYH133. Samt vit card stock.
Banner och lite Tag: Follow your heart decorative brads #FYH147.
Stämpel: Follow your heart Be happy stamps #FYH148.
Snöre i vimpeln: Follow your heart Twine #FYH151
Ranger Liquid pearl: Buttercup och Petal pink.
Ranger Glitterlim: Turquoise Stickles
Dies: Cherry Lynn Butterfly Bundles
/Karro

1 kommentar:

Scrapanna sa...

Vilken härlig layout och vad läckert det blev med fotot.