måndag 2 april 2012

Påskalbum

Lite mer påskpyssel har det blivit för min del! Istället för påskkort så brukar jag skicka ett litet påskalbum till släktingar. Det här året blev det i form av ett ägg. Passande va? :)
Jag har använt mig av dies från Cherry Lynn Design för att få till äggformen. Jag har vikt ett papper på mitten och sedan lagt dies så att den vikta kanten inte går över kanten på diesen när jag stansat. På så sätt har jag fått det som ett kort. Jag gjorde tre lika och klistrade ihop och fick då ett litet album. Jag har valt att inte dekorera albumet med saker som sticker upp, tex blommor, eftersom jag ska skicka det med posten.
Papperna kommer från My minds Eys serie "Follow your heart" och de föll mig verkligen i smaken. Dem har jag också stansat ut med dides från Cherry Lynn, ett scallop "ägg" i en storlek mindre. Det är så trevligt när de har dies som matchar i storlek. Hittills har jag bara dekorerat ett uppslag men jag tänkte göra resten ikväll så de kan postas imorgon.
Material:
Papper: My Minds Eye, Follow your heart Be Happy Happy Doily #FYH137, Honey Flourish #FYH139, Songbird #FYH141, Follow #FYH133, Stripped Pink #FYH138, Be You #FYH132
Band på sidan kommer från samma serie papper. Be happy Twine #FHY151
Dies: Cherry Lynn Design Oval Classic LG stacker nesting dies L-7 och Oval Scalloped LG Stacker Nesting dies XL-8
Bling: Say it in Chrystals från Prima.
Bokstäver: Fancy Pants Off to school stickers, #1330 Alpha
Den lilla kycklingen är en stämpel från Vilda.

Glad påsk på er!
//Karro

Inga kommentarer: