söndag 22 april 2018

Block Card

Hej på er!

Idag visar jag ett Block Card, eller ett kloss kort. Jag tänker på de där bokstavsklossarna som barnen lekte och byggde med när de var små.



Detta kort går att vika ihop platt och skicka i ett kuvert. Smidigt och bra!

Efter att ha bigat och klippt, vikt och limmat, så fick jag ihop denna skapelse.
Förutom Cardstock, så använde jag Vintage Baby, från Maja Design MAJA754.
Jag hittade en die från Die Namics, Stitched Mini Scallop Square Stax, MFT-806, den minsta där passade perfekt i de 3x3" stora klossarna.

Namnet och datumet stansade jag ut med FS116. Både namnet och datumet passade också perfekt, ibland har man tur! 😄


Baby är utstansat med SD113 och den lilla rosetten är utstansad från setet Spring Basket 1460.



På baksidan kommer jag att fästa en liten banner MFD113 med ett lite gem, där kan man skriva en liten hälsning till mottagaren av kortet.



Ha det gott och pyssla lugnt!
Kramar Jenny






Inga kommentarer: