fredag 12 februari 2016

Tänker på dig


Ibland behövs det kort i en svår stund, och det är inte alltid lätt att välja motiv.
Nellie Snellen har tagit fram en serie blommor som passar väldigt bra till just kondoleanskort eller krya-på-dig kort. Jag har gjort två olika varianter på kort idag med dessa.


Här har jag gjort en bakgrund på akvarellpapper i blå-grönt. Jag kunde inte hålla mig från mina mistflaskor så det blev några stänk med guldfärg oxå innan jag var klar. 


När allt var torrt stämplade jag motiv och text ovanpå med Versa Fine som är en krämig täckande stämpeldyna och passar utmärkt till dessa tunna motiv.


Här är en annan variant där jag dragit några olika färger av Copics över ett glansigt (glossy) vitt papper och sedan sprayat lite med Colorless Blender (copics färg "0") över. 


Blommorna är stämplade direkt på bakgrunden och texten har jag stämplat på en bit Vellum som jag sedan vikt in bakom översta panelerna. Blingpärlorna är från Nellie Snellen.

Textstämplarna kommer från ett stort Clear Stamps ark med massor av bra Svenska Texter.

Kram Lisa



Inga kommentarer: