måndag 22 februari 2016

Kort till en svår stund

God måndag där ute!

Att skapa kort innebär i alla fall för mig att jag ibland ställs inför det faktum att man behöver skicka och göra kort till sorgliga tillfällen med. För mig är dessa tillfällen lika viktiga som de glada tillfällena om inte viktigare, för i dessa stunder tror jag att ett litet kort med omtanke kan göra en enorm skillnad. Nellie Snellen har kommit med några otroligt fina och stilrena blomstämplar som passar perfekt för dessa tillfällen.

Här har jag skapat 2 olika kort, det första är ett kort 6" x 6" som jag skickat till en vän som förlorat sin mor. Det andra är en adress som min svärmor kallar det vet inte vad det kallas utan det är ett kort i A3 format som jag skickar till begravningen, med en enkel dikt inuti och med en minnes text till personen som avlidit, och en hälsning att jag satt in en gåva till en fond. På detta sätt kan jag sedan sätta in en slant direkt till den fond jag valt och slipper att betala en avgift till begravningsbyrån och istället går hela summan till fonden :-)

Här kommer bägge korten:





Material:
Stämpel: Nellie Snellen Condolence flower 6, Condolence flower 5

Önskar er en fantastisk pysselvecka!

Kram Anna-Lena aka Hönan

Inga kommentarer: