onsdag 19 juni 2013

Enkelt kort med Cherry Lynn

 Efter ett långt pysseluppehåll är jag nu tillbaka! Vad roligt det var att komma igång igen och jag satt en lång stund och bara plockade med mina pysselgrejer. Vilken inspirerande hobby vi har!
Först ut blev små kort att fästa på sommarpresenterna till alla fröknar på dagis. De tar så väl hand om våra barn! Vi hade köpt små gratängformar och fyllt med godis och lagt ett matchande paket med servetter i botten. Enkelt, snyggt och uppskattat!
 
Men ska man göra sju kort (på inte alltför lång tid) så fick det bli en enkel design. Alla delarna till kortet är utstansade med dies från Cherry Lynn. Jag gillar verkligen deras dies för de har så många olika varianter men passar ändå ihop, de tar ingen plats att förvara och det finns så många bra basformer som man kan variera i oändlighet.
 
Jag har använt diesen: French Flair stackers, French scalloped flair stackers och Mini dimensional butterflies. Kanterna är chalkade med Ingvilds chalk edger från Prima. Den är lite fuktigare än andra och därför lättare att applicera på ojämna sidor.
 
Ha en riktigt trevlig midsommar!
hälsar Karro

Inga kommentarer: