torsdag 6 juni 2013

Project life - på mitt sätt

Kärt barn har många namn. En del har fastnat för project life, andra kör smash.. Jag kör min egen stil :) Jag gillar tanken på scrappa enkelt. Att ta tillvara på de små minnena, dokumentera vardagen. Jag ska idag visa att jag förberett ett eget album för sommaren. Jag komme rnog att visa hur det växer fram under sommaren och efter sommaren. Jag har utgått från en idé som Heidi Swapp visar här.  
 
Jag har använt två memory files från Heidi Swapp samt papper från hennes serie Serendipity. Mist från Heidi Swapp och en del tags från hennes Color Pop serie. Samt någon genomskinlig ficka med text.  Nu kommer det en hel bildkavalkad :)
 
 
Banden är infärgade med Color Shine från Heidi Swapp




 
De rosa / svarta kuverten är från egen gömma men är enkla att göra själv av papper.


 
Här är en ficka för tags


 
Och här ser du den snygga fickan

 
Jag har fäst samlarbildsplastfickor i albummet



 
Så nu återstår det bara att fylla med text och foto :) Jag återkommer // Helena

Inga kommentarer: