fredag 8 mars 2013

Något att samla godis i...

Det känns som det nyss var jul, men snart är det faktiskt dags för en annan stor högtid- nämligen Påsken! 

Jag har gjort en liten ask/korg idag och den kan ju vara lämplig både om man vill ge bort nått fint eller gott i påsk eller om man ger sig ut på tiggarstråt... ;) 



Jag har valt att använda papper från MMEs serie Collectable - Remarkable,  då dom är stabila och bra från grunden och man kan göra korgen direkt av dessa. Det blev ett par olika gula papper och det gröna för att bryta av lite. Perfekta påskfärger alltså. Dom färggladad prickarna är Enamel Dots från samma MME-serie. 

Här har jag satt en enamel-dot på sidan för att gömma häftklamrarna som jag satte fast handtaget med. :) 

Tänkte att man skulle haft nått spretigt "gräs" i korgen, men jag hittade inget passande i gömmorna. Däremot hittade jag lite vitt silkespapper! Och vad gör man om något är vitt och man vill ha en annan färg? Jo, man färgar det så klart! :) Fram med Glimmer Mist och Chalkboard från Tattered Angels och så sprayade jag hej villt tills jag hade ungefär den färg jag tänkt mig. Man får vara försiktig med blött silkespapper för det går lätt sönder, å andra sidan så går det fort att torka med varmluftsblåsen. 

På ena sidan hängde jag en liten hemmagjord tag i samma mönsterpapper som framsidan. 

Asken/Korgen mäter ca 3½" x 3½" där motivet sitter. Den är ca 1" bred. Jag hittade ett "recept" när jag surfade lite, det finns massor av mönster på askar mm om man googlar lite. Ett annat tips kan vara att klä en ask man redan har. 

Så kom ihåg - det finns massor av papper som fungerar till påsk om man tittar på färgerna, det behöver inte alltid vara en "påsk-serie". 

/Lisa


1 kommentar:

Anonym sa...

oh...helt underbar :-))