torsdag 12 april 2012

Just for You...

Idag har jag lekt loss, ja, nästan spårat ur, med alla härliga Cheery Lynn dies.
För mig som verkligen älskar att färglägga motiv kan det vara en riktig utmaning att skapa ett kort utan just detta.
Men det kan också vara riktigt skönt att göra det.
Ett bra, och relativt enkelt, sätt att få ett kort att - för mig - kännas välarbetat är att använda mig av olika dies.



Här har jag som bas använt formen French Flair, både scalloped och Classic, i olika storlekar.
Sedan har jag använt vimplarna Pennant Die och bården Tiffany Border.

Även den stora vita blomman är gjord med hjälp av dies; Large och Medium Rose.



Jag har använt papper från Glitz Happy Travel - Planes och Florals, tillsammans med wellpapp och beige cardstock. Allting är sedan distressat med Vintage Photo.



Testen kommer från ett av stämpel kiten från Flowersoft - Just for You.

Ha en skön torsdag.



Inga kommentarer: