söndag 4 december 2011

Sötaste tomten jag vet

Nu äntligen börjar julkänslorna infinna sig. Kan säga att fina julpapper hjälper till. Här har jag använt ett My minds eye papper i botten och byggt upp med Melissa Frances i olika lager. Den underbara snöflingar kommer från Cherry Lynn och det är första gången jag provade en sådan och kan bara säga... underbar, underbar! Jag använde hålet efter det utstansade som mall och målade med lite gesso bara för att jag var nyfiken och det blev en snöflinga av det oxå. De vanliga flingorna målade jag med Glimmer glam för att få dem skimrande. Nu är ju ljuset inte så bra att fota i men det blev fint.



På de röda rosorna satte jag även lite gesso för att få dem lite vintrigare.


Papper My minds eye "I believe"
"dots"
"thin stripes"

Blommor Prima
# 552459
# 553289

Bling Prima # 551582

Gesso
Glimmer glam

Scrappa på  Jenni


1 kommentar:

Katari sa...

Jättefin, snöflingorna är verkligen toppen!