fredag 13 juni 2014

Fly me to the moon

Idag kör jag på mixed media-linjen! 
Det var en stund sedan jag stod i kladdhörnan faktiskt, men efter ett varv på Pinterest så föll lite inspiration över mig så jag rockade fram mina Akrylfärger från Delta och körde igång. 

Det blev inte bara en tavla, utan TRE.... fast EN.... ja, ni ser ju själva. :)


Storleken på varje del är 6x6" (15x15cm)




Jag grundade med ett lager mönsterpapper (det prickiga) från MME. Sedan är det flera lager akrylfärg i olika blåa nyanser + lite vitt.
Allt papper är fastsatt på canvasen med matt decopagelack. 

Jag har även duttat färg genom Tim Holtz härliga tags-stenciler och jag har använt mig av den randiga, den med stjärnor och harlekin-rutorna. 

Månen klippte jag för hand. 






Blommor och fjäril är stansade ur div. spillpapper från MME och Glitz.


Hoppas ni blev inspirerade av att dra fram lite färger och kladd i pysselhörnan!

Kram Lisa

Inga kommentarer: