tisdag 24 juni 2014

Egna PL-kort med stenciler

För någon vecka sedan var jag hemma med en sjuk liten dotter. Hon är väldigt pysslig av sig och gillar att vara i mitt scraprum och titta och känna på alla pysselsaker. Just denna dag låg det några PL-kort som jag hade gjort med hjälp av Heidi Swapps små Mini Stencils på mitt skrivbord...



Detta kort sprejade jag med Primas nya färger Color Bloom. Fjärilen är den söt dies från Cherry Lynn Design.


På kortet med stjärnan har jag använt Distress Ink samt Color Bloom i guldfärg. Dekorationerna kommer från MME.


Även på detta kort med hjärtat har jag använt Distress Ink och dekorationer från MME.


Hello är sprejat med Primas Color Bloom som är en helt underbar sprejfärg att arbeta med. 

Min lilla dotter ville så klart pyssla när hon fick se dessa kort och speciellt när hon såg den gula stjärnan. Jag visade henne hur man använder Distress Ink och det lilla verktyget med en dutt. Hon valde en lila färg och fyllde sitt papper med stjärnor...sen gick hon iväg till sitt rum och efter ett tag kom hon tillbaka och hade gjort denna teckning...


Jag blev så inspirerad av denna fina teckning så jag gjorde två nya PL-kort i en annan stil än mina första kort...lite mer Mixed Media...


Det känns väldigt roligt när man kan inspireras av barnens skapande...de har oftare ett friare förhållningssätt till hur saker och ting kan se ut.

Önskar er alla en fin vecka!

// Hegu♥ 


Inga kommentarer: