onsdag 14 augusti 2013

Pimpad Anteckningsbok med Cherry Lynn dies

Semestern är slut även om det förhoppningsvis är ett tag kvar på sommaren. Men med hösten kommer ny projekt och nya saker att ta tag i och framförallt lusten att ta tag i det! Lusten att rensa och skapa ordning och reda. Då passar det utmärkt att se till att man har snygga anteckningsböcker att skriva i. Denna bok ska jag använda som träningsdagbok. Peppande att skriva i en snygg bok.
 





Alla dekorationer på boken är gjorda med dies från Cherry Lynn. De har kommit med en hel hög med snygga dies nu till hösten. Väldigt inspirerande!
 
Blommorna, nycklarna, hänglåset, klockan, vingarna, tårtpappret och hönsnätet: allt är dies från Cherry Lynn!
Klockan, hänglåster och nycklarna har jag haft på tjockt embossingpulver i svart respektive guld och sedan värmt. Då får de en tjockare bullig yta och ser ut som metalldekorationer. Ett smidigt sätt att göra snygga dekorationer! Vingarna är utstansade i metalltejp som jag först klistrat på ett vanligt cardstock. Det gör att de är smidiga att böja till i en snygg form, känns ungefär som att arbeta med aluminiumfolie. (måste säga att vingarna inte såg så mycket ut för värden i förpackningen men när jag provat dem så var de ju himla snygga! Precis som klockan, den såg i för sig snygg ut i förpackningen men var ännu snyggare när man provat den.)
 
De stora blommorna är också nya dies för hösten medan de små rosorna har funnits ett tag men är fortfarande favoriter jag gärna anväder.

Bakom pappret gömmer sig ett litet tårtpapper, också det en dies från Cherry Lynn. Efter att jag monterat allt så har jag smetat på Gesso lite här och där för att få det att smälta ihop. Tycker det är snyggt att ha på Gesso på blommor till exempel, de får lite mera liv då. Måttstocken till vänster är washitejp från Prima.

Material:
Papper: Melissa Frances och rosa cardstock

Dies: B350 Lock and Leys, B362 Pocket Watch, B359 Wings, B152 Miniature Rose, B154 Medium Rose, DL102 French Pastery, DL233 Italian Flourish Tiny Doily, FRM144 Chicken Wire Frame och B339 Gardenia Stripe.

Övrigt: Aluminiumtejp, washitejp måttstock från Prima, Gesso, Svart, Guld och genomskinligt embossingpulver.

Detta kändes som en bra start på en produktiv pysselhöst!

/DT Karro


Inga kommentarer: