onsdag 29 augusti 2012

Kort och Canvastavla

Hösten är här eller iallafall höstterminen. Jag har lite svårt att smälta att sommaren är över men det som är bra är att det har kommit in massor med nya produkter som får inspirationen att spira.

Den här veckan har jag provat nya stämplar från Flower soft. Det var så söta och roliga att färglägga.

Min syster började på universitetet och fick ett presentkort i lycka-till-present. Det syns inte på fotot men jag har tagit en kartong till cd-skivor och dekorerat. Prima har en roligt serie med papper i höst med ritningar på vilket jag tyckte passade bra. Stämpeln och texten till heter "Mabel Lucie Attwell Stamps - Cool Baby" och är från Flower Soft. Blommor och spets är från Prima och de små svarta bokstäverna är utstansade med dies från Cherry Lynn.
 För några veckor sedan var vi på bröllop och då gjorde jag ett enkelt och snabbt kort till brudparet. Stämpeln heter "Mabel Lucie Attwell Stamp - A Little Kiss" och kommer från Flower soft. Det rutiga papret är från My Minds Eye.
 Formen på kortet är utstansat av Sizzix Tim Holtz Baroque. Blommor och bling från Prima. "Vingarna" bakom brudparet är ett nät som satt runt glasflaskor som jag snott ihop med en bit tejp och format till vingar.
 Brudparet fick även en tavla i present. Canvastavlan är en spin off på tavlan som vi fick lära oss att göra på Sweden Scrap Happening i våras med DT Helena Påhlsson. Stämplar och spets från Prima.

Ha det gott!
/DT Karro

Inga kommentarer: