tisdag 21 augusti 2012

Kladdigt till Formex

Hejsan och först och främst ett stort tack för förtroendet att få vara med i Engströms DT! :) Faktum är att det är ju första gången någonsin som jag är med i ett DT här i Sverige så det ska bli otroligt spännande att få pyssla på uppdrag. 

Inför FORMEX så blev det en riktig kladd-dag och jag botaniserade vilt i lådan med akrylfärg från DELTA. Otroligt prisvärda akrylfärger i jordens alla färger (minst!). Tillsammans med papper och dekorationer från MME så växte den här tavlan fram. Hittar ni alla produkter? Papper, twine, knappar, tape och stämplar. Akrylfärger i flera olika blåa och gröna nyanser + vitt. 

Det bästa av allt - jag har hittat ett superbra decopagelack som jag inte visst fanns tidigare, nämligen ett lack från Aleene's. Finns både matt och blankt, och på tavlan här har jag använt det matta. Kommer i en burk om 8oz. 

Ska jag tipsa er om nått som många ratar när dom använder akrylfärger? Jo, dom Transparanta färgerna! Dom är mer genomskinliga och ifall man målar över papper mm så lyser det fortfarande igenom och man tappar inte allt som är under. Det kommer nog bli en del tavlor från mig här under hösten så jag ska försöka visa lite närmare hur jag menar. 



Här nedan har jag skapat ett album med Primas mjuka albumsidor. Dom kommer ofärgade i set om två (fram och baksida) + 3 öppningsbara ringar. Färgar in gör du så klart med mist från Tattered Angels och då träder dom stora blommorna fram som du ser längst ner i kanten. Jag valde att dekorera lite mer och använde ett av Primas härliga papper för att klippa ut lite blommor från. Dom satte jag sedan fast med - just det! DECOPAGELACK! :)  Fåglar, Klädnypan, bling-swirl och dom fina svarta sakerna som hänger i bandet är allt dekorationer från Prima. Prickarna är ditstöpplade med akrylfärg genom Primas nya härliga masker. Den som har bra ögon anar även en läcker textstämpel. Runt kanterna på hela framsidan har jag dragit lite lätt med en ljus akrylfärg för att få lite liv i det hela.

Jag kan lätt säga att akrylfärg blivit det nya "chalket" nu - i alla fall i min studio! :)

/Lisa

1 kommentar:

Hegu sa...

Superfint Lisa! Jag gillar ditt fina album massor!!