tisdag 1 maj 2012

Trädgårdsdagbok

Sköna maj välkommen!
Äntligen är det vår och senaste dagarna har även vi här i Dalarna haft soligt och varmt. Ingen snö på över en veckan! Lovely! Det börjar gro i rabatterna och träden håller på att slå ut. Detta är en härlig men intensiv tid för oss som gillar att pyssla i trädgården. Vad kan då passa bättre än att ha en snygg trädgårdsdagbok att skriva ner ideér och klistra in foton?
Trädgårdsdagbok
Jag har tagit en tom skrivbok jag hadde hemma. Utsidan var dock för mjuk tycker jag och det var ett tryck på som inte passade. Så jag tog en bit tjovk kartong och gjorde nya boksidor. Lite pyssligt men himla bra blev det! Jag har använt papper från Primas kollektion Romatique Collection. 
Rubriken är stansad med dies från Cherry Lynn.
Rosor och grön swirl är också utstansade med dies från Cherry Lynn. Jag är verkligen förtjust i ros-diesen!
Material:
Papper: Prima Romatique Collection. Tjock kartong till boksidorna.
Dies: Minialfabete, rosor och swirl från cherry lynn.
Dekorationer: Brads och bling från My Minds Eye Follow my heart Be Happy. Rosa Liquid Pearl från Rangers.
Stämpel från Vilda. Vårkollektionern 2011 som var till Engströms kort och scrappmässa.
Band: Tjockt rosa band inköpt på loppis.

Ha en härlig vår!
//Karro

Inga kommentarer: