måndag 19 mars 2012

Påskburk

Våren är här, snön har nästan smält bort helt även här i Dalarna och påsken står för dörren. Jag tycker att just Påsken är rolig att göra pyssel till. Det blir massor med färger!

Påsken är ju godisets högtid och snygga förpackningar att fylla med godis och ge bort till nära och kära kan man inte göra för många av. Den här gången har jag tagit en gul plåtburk (som det tidigare varit senapspulver i) och dekorerat. Rutan med texten på har jag stansat ut med French Flair Doily Stacker. Jag är så förtjust i kakpapper och dessa fyrkantiga är bra till textrutor och de matchar även de andra nesting dies från Cherry Lynn.

Det gulrandiga pappret är från My Minds Eye och stämpeln med påskharen är från Vilda. Bakom har jag stansat ut en bladranka som heter Victorian Romance Flourish. Den är väldigt fin att sätta bakom blommor. En ny favorit från Cherry Lynn. På förra bilden har jag även stansat ut den i grönt papper.

Jag stansade ut två fjärilar i samma storlek och glimmer glammade den översta och böjde till den. Effekten blev att den undre ser ut som en skugga. Pärlorna har jag gjort med Liquid pearl. Smidigt att dekorera med, det ger det där lilla extra!

Jag gillar ros-diesen från Cherry Lynn. Med den kan man göra riktigt söta rosor i precis den färg som man vill ha. Böj till kronbladen lite, sätt ihop med en brad och glimmer glamma. Då behåller de sin form.

Material:
Papper: My minds eye, Follow your heart, Be Happy
Cherry Lynn Dies: Butterfly Bundles, Victorian Romance Flourish DL151, French Flair Doily Stacker DL 177 samt minature och medium Roses.
Bokstäver och rosor från Prima.
Glimmer glam
Liquide Pearl Buttercup och Petal pink
Powder puff chalking
Stämpeln är från Vilda.

//Karro

Inga kommentarer: