tisdag 6 december 2011

Familjens Önskebok

Inför varje jul gör jag en bok där alla vi i familjen kan skriva ner våra önskningar till Tomten. De som ännu inte kan skriva brukar rita eller klippa ut bilder från alla leksakskataloger som kommer i brevlådan och klistra in i boken. Barnen älskar dessa böcker och tar gärna fram de gamla och tittar i dem och minns vad de önskade sig och vad de fick...

Jag skar till två kartongbitar som jag klädde in med mönstrat papper på både ut- och insida. Till albumblad skar jag till fyra cardstock. Allt band jag ihop med min BIA. Det roligaste är ju förstås att dekorera framsidan...här har jag använt fina mönstrade papper, lite olika band, en utstansad snöstjärna och en tomte utklippt från ett gammalt julkort.


Jag satte också fast små söta gem i form av små stjärnor i silver. Nu är det dags för barnen att börja fylla sina sidor med sina önskningar och det vet jag att de har längtat efter att få göra... Sen är det bara att hoppas på att Tomten kommer och läser i boken...;)

Jag har använt följande material:

Cardtock
Mönster papper: Hot Chocolate Fancy Pants  #1028, #1032, #1027
Bling: Prima #551520
Dekorationer: Olika Band och Star Clips
Cheeryl Lynn Designs: Geometric Snowflake DL176


Jag önskar er alla en riktigt trevlig vecka!

// Hegu♥

Inga kommentarer: